Particuliere basisschool

Op Florencius Basisschool helpen we leerlingen zich te ontwikkelen tot kritische, open-minded wereldburgers die vol zelfvertrouwen uitdagingen aan gaan. Wij geloven dat deze ontwikkeling begint met echte, positieve aandacht voor iedere leerling, met als vertrekpunt de talenten van de leerling. Daarom bieden we particulier basisonderwijs aan met een gepersonaliseerd en gebalanceerd onderwijsprogramma, dat is gebaseerd op een brede holistische benadering: de 4 Q’s van Stephen Covey.

Centraal in deze tijdloze benadering staat de volledige ontwikkeling van het kind, waarbij het gaat om de ontwikkeling van de SQ (spirituele intelligentie), IQ (cognitieve intelligentie), EQ (emotionele intelligentie) en FQ (fysieke intelligentie).

Waarom Florencius Basisschool?

  • Persoonlijke aandacht
  • Kleine groepen
  • Kwalitatief toponderwijs met een duidelijke structuur
  • Individueel ontwikkelplan
  • Specifiek maatgericht aanbod ook voor kinderen met meerbegaafdheid, dyslexie, dyscalculie en faalangst

Talentontwikkeling

‘Wat kun jij wèl, in plaats van wat kun jij niet’; dat is het vertrekpunt van Florencius. Uit onderzoek en uit de praktijk weten we dat het ontzettend belangrijk is dat leerlingen zich zelfverzekerd en competent voelen. 

Leerlingen ontwikkelen zich beter als ze succes hebben, vandaar dat wij uitgaan van de kwaliteiten en het positieve van het kind. Samen met iedere leerling ontdekken we welke talenten er al aanwezig zijn en inspireren we de leerling om die verder te ontwikkelen. Daardoor durven ze vervolgens ook te werken aan de vaardigheden die ze (nog) niet zo goed beheersen. Hierdoor leren we de leerlingen te genieten van het leren en het verwerven van kennis, alleen en samen met een ander.

Door deze aanpak maken we het op Florencius mogelijk dat iedere leerling zich kan ontwikkelen tot een zelfbewuste, zelfstandige jonge wereldburger, die handelt vanuit zelfvertrouwen en zelfkennis en een open, leergierige houding heeft naar het onbekende en de ander.

Individuele aandacht, kleine groepen grote impact

‘Leren begint met aandacht’ is onze missie. Op Florencius vinden we het belangrijk dat iedere leerling zich gezien en gehoord voelt. De unieke talenten en aandachtspunten van iedere leerling vormen dan ook de basis en het vertrekpunt van ons particuliere basisonderwijs. Door met kleine groepen te werken zijn we in staat om iedere leerling persoonlijke aandacht te geven, maar is er tevens nog een herkenbare sociale context. Kinderen leren namelijk ook veel van elkaar.

Op Florencius werken wij met kleine groepen: de gemiddelde groep bestaat al jaren uit zo’n 9 leerlingen per groep. Dit biedt ons de mogelijkheid om elke leerling intensieve aandacht te geven en een hechte band op te bouwen. Tijdens instructiemomenten krijgen leerlingen dankzij de inzet van vakdocenten en/of onderwijsassistenten bovendien instructie op maat in een nog kleinere setting, waardoor leerlingen vragen durven te stellen, fouten leren maken en zichzelf optimaal en in snel tempo kunnen ontwikkelen.

De 4 Q’s: naar zelfvertrouwen met een groeimindset

Florencius gelooft dat leren begint met echte aandacht, vooral voor de talenten van het kind. Daarom bieden we een gebalanceerd onderwijsprogramma dat is gericht op de holistische benadering van de vier Q’s van Stephen Covey. Centraal in deze tijdloze benadering staat de volledige ontwikkeling van het kind, waarbij niet alleen kennis centraal staat, maar juist ook vaardigheden die nodig zijn om om te gaan met de steeds sneller veranderende werkelijkheid, nu en in de toekomst.

Op het gebied van SQ (spirituele intelligentie) besteedt Florencius veel aandacht aan:

  • integriteit; kinderen bewust maken van hun waarden, overtuigingen en geweten en leren daar eerlijk mee om te gaan.
  • betekenis; kinderen het gevoel geven dat ze ertoe doen, wat de basis vormt voor gezond zelfvertrouwen.
  • een positief leefklimaat waar een goede afwisseling is tussen rust en activiteit. Innerlijke rust staat centraal als basis voor geluk en de sociale en emotionele ontwikkeling van het kind.

Op het gebied van FQ (fysieke intelligentie) besteedt Florencius veel aandacht aan:

  • verstandige voeding; elke dag lunchen de kinderen op school. We maken samen met de kinderen een gezonde en gebalanceerde maaltijd klaar
  • sport; een gezonde geest in een gezond lichaam. Meerdere malen per week wordt er binnen of buiten gesport. Een vakleerkracht coördineert het totale sportprogramma
  • aandacht voor spelplezier, sportiviteit, uithoudingsvermogen, kracht en lenigheid
  • rust, ontspanning en stressmanagement; tussen de middag en tussen de lessen door worden rust- en ontspanningsoefeningen gedaan

Op het gebied van IQ (cognitieve intelligentie) besteedt Florencius veel aandacht aan:

  • kwalitatief toponderwijs met een duidelijke structuur
  • specifiek maatgericht aanbod voor kinderen met meerbegaafdheid, dyslexie, dyscalculie en faalangst
  • persoonlijke ontwikkeling; ieder kind krijgt bij binnenkomst een uitgebreid onderzoek, en vervolgens een individueel ontwikkelplan
  • moderne onderwijsmethodes
  • internationalisering (Engels als tweede taal en internationale projecten)

Op het gebied van EQ (emotionele intelligentie) besteedt Florencius veel aandacht aan:

  • zelfbewustzijn; het vermogen van kinderen om naar hun eigen leven te kijken, zelfkennis op te doen en zichzelf te verbeteren en te overwinnen
  • persoonlijke motivatie; het kind laten nadenken over zijn wensen, passies en doelen
  • zelfbeheersing; leiding geven aan jezelf, met als doel je doelstellingen te verwezenlijken
  • empathie; het kunnen inleven in de situatie en het denken en gevoel van andere kinderen
  • sociale vaardigheden; aandacht voor hoe onderlinge interactie plaatsvindt, hoe problemen worden opgelost en hoe kinderen elkaar benaderen

Veilige leeromgeving

Leerlingen moeten vol vertrouwen en met plezier naar school gaan. Hiervoor is het van belang dat leerlingen zich ‘gezien’ en ‘gehoord’ voelen. Duidelijke afspraken over de wijze waarop we met elkaar omgaan zijn daarbij een belangrijke voorwaarde, dus daar besteden we veel aandacht aan. Dat doen we onder andere aan de hand van PBS (Positive Behaviour Support)
We leren leerlingen daarbij in eerste instantie verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag door daarop te reflecteren. Daarnaast leren we ze te reflecteren op het gedrag van een ander.

Door de kleine setting waarin we ons op Florencius bevinden, zijn leerkrachten in staat om de leerlingen en hun gedrag van nabij te volgen, waardoor positief gedrag kan worden beloond en er, indien nodig, snel kan worden ingegrepen bij ongewenst gedrag.

We hebben daarnaast duidelijke protocollen (pestprotocol, etc.) voorhanden om de juiste stappen te kunnen nemen. Bovendien doen we jaarlijks onderzoek naar het gevoel van veiligheid onder onze leerlingen in een enquête (sociale veiligheidsmonitor) en door persoonlijke gesprekken.

Onze coördinator Sociale Veiligheid / PBS draagt hier zorg voor en begeleidt de leerkrachten bij het nemen van de juiste stappen.

Basisvakken

In de pers is er met regelmaat aandacht voor de tegenvallende resultaten van het Nederlands onderwijs. Op Florencius zien wij echter een totaal andere tendens: de positieve, persoonlijke aandacht op Florencius zorgt ervoor dat de leerhouding van leerlingen beter wordt. Hierdoor staan leerlingen veel beter ‘open’ voor het ontwikkelen van basisvaardigheden als rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen.

Hierdoor ontstaat er echter ook ruimte voor het ontwikkelen van talenten van leerlingen op het gebied van vreemde talen, techniek, science, sport, koken, kunst etc. Ook expressievormen als drama, creatieve handvaardigheid en muziek komen hierbij aan bod.

De meeste vakken worden aangeboden door onze eigen groepsleerkrachten, maar we zetten ook met regelmaat externe professionals in om de kwaliteit van de betreffende vakken te kunnen garanderen. Daarnaast doen we aan inspirerende projecten mee die aansluiten bij ons curriculum (bijvoorbeeld SpaceBuzz met André Kuipers)

Onderwijs moet prikkelend en uitdagend zijn. Onze groepsleerkrachten zijn te typeren als pure onderwijsprofessionals, die behalve de Pabo ook zoveel mogelijk andere kansen aanpakken om zich te laten inspireren. Onderwijsprofessionals op Florencius hebben hoge verwachtingen van zichzelf, hun collega’s, maar ook van hun leerlingen.

Praktische informatie

Maandag08.30 – 15.00 uur
Dinsdag08.30 – 15.00 uur
Woensdag08.30 – 12.30 uur
Donderdag08.30 – 15.00 uur
Vrijdag08.30 – 15.00 uur

Vakantierooster Florencius Basisschool 2025-2026

Herfstvakantie: 18-10-2025 t/m 27-10-2025 (maandag 27 oktober 2025 vrij)
Kerstvakantie: 19-12-2025 t/m 04-01-2026 (vrijdag 19 december 2025 vrij)
Voorjaarsvakantie: 20-02-2026 t/m 01-03-2026 (vrijdag 20 februari 2026 vrij)
Pasen: 03-04-2026 t/m 06-04-2026
Meivakantie: 18-04-2026 t/m 05-05-2026 (24 april 2026 Koningsspelen)
Hemelvaart: 14-05-2026 en 15-05-2026
Pinksteren: 25-05-2026
Zomervakantie: 04-07-2026 t/m 23-08-2026

Investeren in de toekomst van je kind
Hieronder vind je een overzicht van onze tarieven, inclusief de aanmeldingskosten en het schoolgeld voor het schooljaar 2025/2026.

Aanmeldingskosten (intakeprocedure)
De intakeprocedure kost € 2.000,-. Dit bedrag dekt onder andere:

  • De meedraai-dagen van je kind
  • Diverse didactische tests en observaties
  • Interviews met jou en je kind
  • Een uitgebreide overdracht met de school van herkomst
  • Een intelligentieonderzoek

Heb je al een actueel en representatief intelligentieonderzoek (niet ouder dan twee jaar)? Dan worden de kosten voor dit onderzoek (€ 750,-) in mindering gebracht, en bedragen de aanmeldingskosten € 1.250,-.

Groep Schoolgeld 2025/2026
Groep 1- 2 € 24.200,-
Groep 3 - 8 € 30.300,-
Groep 9 € 34.300,-

Betalingstermijnen
Het schoolgeld wordt in twee termijnen betaald: één voor de start van het schooljaar en één halverwege. Komt je kind later in het schooljaar? Dan gelden de volgende aangepaste tarieven:

  • Toelating vóór 1 januari: 100% van de kosten
  • Toelating na 1 januari: 75% van de kosten
  • Toelating na 1 maart: 50% van de kosten
  • Toelating na 1 mei: 25% van de kosten
Onze ervaring met deze school is fantastisch. Buiten de mooie & rustige lokatie van de school, is het een stimulerende en positieve omgeving waarin elk kind het beste van zichzelf kan laten zien. Naast het hoogwaardig onderwijs wordt er veel aandacht besteed aan het kind als individu en hun persoonlijke ontwikkeling, waardoor ze groeien. De docenten zijn uitstekend en de sfeer op school is fijn met veel interactie tussen de verschillende leeftijd groepen. Onze zoon gaat met veel plezier naar deze buitengewone school!

Hilala Diab

Wij zijn onwijs blij dat we de keuze
hebben gemaakt dat onze dochter naar Florencius gaat. Een school waar ieder kind gezien wordt en in een veilige omgeving gestimuleerd wordt om het beste uit zich zelf te halen. Een top team aan docenten wat zorgt voor uitstekend en waar nodig individueel gericht onderwijs. Er heerst een hele fijne sfeer en de omgang tussen alle groepen is erg leuk. Kortom een aanrader !

Anja Teuns

Mijn zoon is ontzettend blij op Florencius! Hij gaat elke dag met heel veel plezier naar school. Na een ingewikkelde periode op zijn vorige school hebben we uiteindelijk besloten over te stappen. Binnen een paar weken was onze zoon helemaal thuis in zijn nieuwe klas. De methodes, de aandacht en de positieve aanpak zorgden ervoor dat hij al heel snel lekker in zijn vel zat, hij merkte dat deze school echt anders was en hij hier echt zichzelf kan zijn. Daarnaast is op Florencius heel veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van kinderen, dat maakt dat onze zoon groeit in zelfvertrouwen en dat is echt heel fijn om te zien!

Martine Barbier-Westhuis

Onze dochter voelde zich direct thuis op het Florencius. De opzet van het onderwijs en de kleine klassen hebben haar enorm geholpen in haar zelfvertrouwen en ontwikkeling. Wat wij extra bijzonder vinden aan het Florencius is de aandacht die ze hebben voor de emotionele en creatieve ontwikkeling. Dit heeft voor onze dochter echt het verschil gemaakt. Wij zijn kortom zeer tevreden.

Vincent Geerts

Wij zijn heel erg tevreden over de Florencius Laren. Kleine groepen waardoor veel persoonlijke aandacht voor de kinderen. Ze geven de kinderen zoveel meer mee dan alleen goed onderwijs. Onze zoon is zo gegroeid in zijn zelfvertrouwen, en krijgt hier de kans zijn talenten te ontwikkelen. De leraren geven de kinderen een positief gevoel, zodat ieder kind zich mag ontwikkelen op zijn eigen manier. Er heerst ook een hele fijne sfeer op de hele school, alle groepen gaan zo leuk en fijn met elkaar om. Jessica Westhoff

Janine Westhoff

Wat een openbaring is het Florencius. Zo zou al het onderwijs moeten zijn en ieder kind in Nederland zou recht moeten hebben op dit soort onderwijs. Zeer persoonlijk en professionele educatie. Met veel liefde en aandacht voor wat onze kinderen nodig hebben. Ben meer dan tevreden en heb spijt dat ik niet eerder ben geswitcht naar het Florencius. Onze beide kinderen groep 6 en groep 8 gaan dagelijks met veel plezier naar school, en geloof me dat is wel ‘ns anders geweest.

Nikica

De kosten meer dan waard! Je hoopt dat Florencius doet wat ze beloven, maar in dit geval kan ik volmondig zeggen dat dat inderdaad het geval is. Onderwijs op maat en onze dochter is helemaal opgebloeid en heeft weer zelfvertrouwen gekregen: Een fantastisch team en een uitgekiend onderwijsprogramma: groeien en bloeien.
Paul & Angela Klaver

P.F. Klaver

Onze zoon heeft met heel veel plezier afgelopen schooljaar groep 9 gedaan bij Florencius Laren. Wat een fantastisch concept en fijne school. Absoluut een aanrader!

Angelique Plugge

Zeer aan te raden! Fijn , positief team. Door de kleine klassen is er veel tijd en aandacht voor ieder kind. Er heerst een hele positieve sfeer en de kinderen gaan met veel enthousiasme naar school!

Kim Hendriks

Fantastische school, enorm bevlogen team en bijzonder goede sfeer. Dit gun je ieder kind.

Allard Boer

Fantastische school: aandacht, sociale veiligheid, onderwijs op maat, ook als leren niet vanzelf gaat.

Floor Rost Onnes

Het team

Een veilige en warme plek waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Daar gaat ons enthousiaste en ervaren team voor! Wij kiezen voor de positieve benadering en vinden dat leren begint met aandacht. Dat geldt zowel voor de leerlingen als voor onze medewerkers.

Elke leraar, (vak)specialist en pedagogisch medewerker krijgt alle ruimte om zichzelf te blijven ontwikkelen. Naast de eigen expertise, bundelen we onze krachten met diverse specialisten, vakdocenten, zorgcoördinatoren en orthopedagogen van de Florencius Basisschool.

Sanne Schuringa

Sanne Schuringa

Schoolleider (MT)

Nienke Scholten

Nienke Scholten

Zorgcoördinator (MT) / Remedial teacher

Bonnie Joosten

Bonnie Joosten

Groepsleerkracht onderbouw / Engels specialist (native speaker)

Cor Wolters

Cor Wolters

Conciërge

Dick Tunnissen

Dick Tunnissen

Groepsleerkracht bovenbouw / Bovenschools ICT-er

Hanna Broersen

Hanna Broersen

Bovenschools IPC-coördinator / Groepsleerkracht midden- en bovenbouw

Kelly Rijpma

Kelly Rijpma

Pedagogisch medewerker
Pre-School

Marijn Pruntel

Milan Crochunis

Milan Crochunis

Groepsleerkracht middenbouw

Robin Kets

Robin Kets

Groepsleerkracht bovenbouw

Tessa Gouveneur

Tessa Gouverneur

Groepsleerkracht onderbouw /
Pre-School coördinator

Sanne Schuringa

Sanne Schuringa

Schoolleider (MT)

Nienke Scholten

Nienke Scholten

Zorgcoördinator (MT) / Remedial teacher

Bonnie Joosten

Bonnie Joosten

Groepsleerkracht onderbouw / Engels specialist (native speaker)

Cor Wolters

Cor Wolters

Conciërge

Dick Tunnissen

Dick Tunnissen

Groepsleerkracht bovenbouw / Bovenschools ICT-er

Hanna Broersen

Hanna Broersen

Bovenschools IPC-coördinator / Groepsleerkracht midden- en bovenbouw

Kelly Rijpma

Kelly Rijpma

Pedagogisch medewerker
Pre-School

Marijn Pruntel

Milan Crochunis

Milan Crochunis

Groepsleerkracht middenbouw

Robin Kets

Robin Kets

Groepsleerkracht bovenbouw

Tessa Gouveneur

Tessa Gouverneur

Groepsleerkracht onderbouw /
Pre-School coördinator

Jef Roelofse

Jef Roelofse

Schoolleider (MT) en groepsleerkracht midden-/bovenbouw

Maud Wieland

Maud Verbeek-Wieland

Zorgcoördinator (MT)

Chawan Omar

Groepsleerkracht midden-/bovenbouw

Cor Wolters

Cor Wolters

Conciërge

Dick Tunnissen

Dick Tunnissen

Groepsleerkracht bovenbouw / Bovenschools ICT-er

Floor Weber

Floor Weber

Onderwijsassistent

Hanna Broersen

Hanna Broersen

Bovenschools IPC-coördinator / Groepsleerkracht midden- en bovenbouw

Immy Boon

Immy Boon

Onderwijsassistent

Judith van der Meij

Judith van der Meij

Groepsleerkracht midden-/bovenbouw

Kim Fagel

Administratief medewerker

Matthijs Philippo

Matthijs Philippo

Groepsleerkracht bovenbouw

Sabina de Groen

Sabina de Groen

Groepsleerkracht bovenbouw

Tessa Vrolijk

Administratief medewerker

Jef Roelofse

Jef Roelofse

Schoolleider (MT) en groepsleerkracht midden-/bovenbouw

Maud Wieland

Maud Verbeek-Wieland

Zorgcoördinator (MT)

Chawan Omar

Groepsleerkracht midden-/bovenbouw

Cor Wolters

Cor Wolters

Conciërge

Dick Tunnissen

Dick Tunnissen

Groepsleerkracht bovenbouw / Bovenschools ICT-er

Floor Weber

Floor Weber

Onderwijsassistent

Hanna Broersen

Hanna Broersen

Bovenschools IPC-coördinator / Groepsleerkracht midden- en bovenbouw

Immy Boon

Immy Boon

Onderwijsassistent

Judith van der Meij

Judith van der Meij

Groepsleerkracht midden-/bovenbouw

Kim Fagel

Administratief medewerker

Matthijs Philippo

Matthijs Philippo

Groepsleerkracht bovenbouw

Sabina de Groen

Sabina de Groen

Groepsleerkracht bovenbouw

Tessa Vrolijk

Administratief medewerker

Linda Lambrechts

Linda Lambrechts

Schoolleider (MT) / Groepsleerkracht bovenbouw

Karin Heijmans

Karin Heijmans

Zorgcoördinator (MT)

Annemieke Huijnen

Groepsleerkracht

Anouk Meulenberg

Anouk Vlaanderen

Vakleerkracht expressieve werkvormen en creatief therapeut

Arianne Kemmer

Onderwijsassistent

Cor Wolters

Cor Wolters

Conciërge

Dick Tunnissen

Dick Tunnissen

Groepsleerkracht bovenbouw / Bovenschools ICT-er

Dieke van Kranenburgwebp

Dieke van Kranenburg

Taal-/dyslexiespecialist

Eline Timmer

Eline Timmer

Groepsleerkracht onder-/middenbouw HB specialist en orthopedagoog

Hanna Broersen

Hanna Broersen

Bovenschools IPC-coördinator / Groepsleerkracht midden- en bovenbouw

Jetty Planting

Jetty Planting

Groepsleerkracht en rekenspecialist

Jorre van der Bij

Jorre van der Bij

Onderwijsassistent

Kim Fagel

Administratief medewerker

Lisa van den Hengel

Lisa van den Hengel

Groepsleerkracht onderbouw / Manager Pre-School

Marjanne van de Heuvel

Marjanne van den Heuvel

Groepsleerkracht bovenbouw

Niels Vernooij

Niels Vernooij

Groepsleerkracht bovenbouw

Suzanne Brattinga

Native speaker English

Tessa Vrolijk

Administratief medewerker

Tim Ditzel foto

Tim Ditzel

Groepsleerkracht bovenbouw

Linda Lambrechts

Linda Lambrechts

Schoolleider (MT) / Groepsleerkracht bovenbouw

Karin Heijmans

Karin Heijmans

Zorgcoördinator (MT)

Annemieke Huijnen

Groepsleerkracht

Anouk Meulenberg

Anouk Vlaanderen

Vakleerkracht expressieve werkvormen en creatief therapeut

Arianne Kemmer

Onderwijsassistent

Cor Wolters

Cor Wolters

Conciërge

Dick Tunnissen

Dick Tunnissen

Groepsleerkracht bovenbouw / Bovenschools ICT-er

Dieke van Kranenburgwebp

Dieke van Kranenburg

Taal-/dyslexiespecialist

Eline Timmer

Eline Timmer

Groepsleerkracht onder-/middenbouw HB specialist en orthopedagoog

Hanna Broersen

Hanna Broersen

Bovenschools IPC-coördinator / Groepsleerkracht midden- en bovenbouw

Jetty Planting

Jetty Planting

Groepsleerkracht en rekenspecialist

Jorre van der Bij

Jorre van der Bij

Onderwijsassistent

Kim Fagel

Administratief medewerker

Lisa van den Hengel

Lisa van den Hengel

Groepsleerkracht onderbouw / Manager Pre-School

Marjanne van de Heuvel

Marjanne van den Heuvel

Groepsleerkracht bovenbouw

Niels Vernooij

Niels Vernooij

Groepsleerkracht bovenbouw

Suzanne Brattinga

Native speaker English

Tessa Vrolijk

Administratief medewerker

Tim Ditzel foto

Tim Ditzel

Groepsleerkracht bovenbouw

Veelgestelde vragen particulier onderwijs en basisschool

Hieronder vind je antwoord op een aantal veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Particulier onderwijs is onderwijs dat niet gesubsidieerd wordt door de overheid. Privé onderwijs wordt bekostigd door de ouders van de leerlingen die van dat onderwijs gebruikmaken. Ouders kiezen voor particulier onderwijs van Florencius, omdat hun kind daar meer aandacht krijgt en op zijn of haar eigen niveau begeleid kan worden.

Het verschil zit in de aandacht voor het kind. Op reguliere scholen staan leerkrachten vaak voor klassen met gemiddeld 24 leerlingen. In zo’n setting is het lastig om iedereen de aandacht en begeleiding te geven die hij of zij nodig heeft. Leerlingen die de lesstof snel oppikken, raken verveeld, terwijl anderen moeite hebben het tempo bij te houden.

Op onze particuliere basisschool doen we het anders. Wij werken met kleine groepen – één leerkracht per acht leerlingen – zodat er écht ruimte is voor individuele aandacht. We gaan uit van de unieke talenten én ontwikkelpunten van elk kind en stemmen het lesprogramma hierop af. Zo krijgt iedere leerling de uitdaging én ondersteuning die past.

Door samen met kinderen te kijken waar ze uitdagingen in vinden, worden ze opgeleid op hun eigen niveau. Én tegelijk geprikkeld om meer te leren. Er is meer rust dan bij reguliere scholen wegens het beperkte aantal leerlingen, en je kind krijgt de persoonlijke aandacht die hij of zij verdient.

De klassen op een particuliere basisschool zijn kleiner dan op het reguliere onderwijs. Zo zijn er bij het reguliere onderwijs gemiddeld 24 leerlingen per klas, terwijl er op Florencius al jaren gemiddeld zo’n 9 leerlingen in elke groep zitten.

Er zijn geen algemene toelatingseisen op Florencius. Wij bekijken per leerling wat zijn unieke talenten en ontwikkelpunten zijn en of wij een leerling kunnen bieden wat hij of zij nodig heeft. Wel is het zo dat wij op Florencius rust in onze school willen garanderen, dus in het geval van ernstige gedragsproblemen kunnen wij de afweging maken om een leerling niet te plaatsen.

Door reviews te bekijken en een dagje mee te lopen met de lessen. Hierdoor vergaar je de meeste informatie over een particuliere basisschool. Ook kun je meer leren door te kijken naar momenten in de media.

Een particuliere basisschool ontvangt geen geld van de overheid, maar moet natuurlijk wel kunnen beschikken over een schoolgebouw, goede leerkrachten en leermethodes. Particuliere scholen hanteren verschillende tarieven. De precieze kosten voor Florencius Basisschool vind je onder praktische informatie.

Een particuliere basisschool krijgt geen vergoeding vanuit de overheid en is niet aftrekbaar van je inkomstenbelasting. In sommige gevallen, bijvoorbeeld in het geval van een pgb, kan er soms een uitzondering worden gemaakt.

Amstelveen

Florencius Amstelveen

Florencius Amstelveen is gelegen in een prachtig pand, in een rustige woonwijk, waar veel ruimte is om buiten te spelen. Met zijn stijlvolle inrichting, biedt Florencius Amstelveen een warme en uitnodigende sfeer. De locatie is uitstekend bereikbaar, met een goede verbinding naar Amsterdam en andere omliggende plaatsen.

Haarlem

Florencius Haarlem

Florencius Haarlem is in september 2018 als derde locatie geopend. De nieuwe basisschool is gevestigd in een karakteristieke monumentale villa, centraal gelegen in de Koninginnebuurt (recht tegenover het Florapark). Het gebouw en de buitenruimte ademen een rustige sfeer uit en voldoen daarmee volledig aan de condities die Florencius stelt aan zijn schoolomgeving.

Laren

Florencius Laren

Florencius Laren ligt op een prachtige locatie midden in de natuur. In deze heerlijke bosrijke omgeving is er veel ruimte om regelmatig met de leerlingen de natuur in te trekken. De historische architectuur van het gebouw voegt een bijzondere sfeer toe. Binnen de muren heerst een warme en uitnodigende sfeer, waarin aandacht is voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

Inschrijven voor de basisschool

De derde verjaardag van je kind gaat, naast uiteraard een...

Lees meer

Veranderen van basisschool

De meeste ouders oriënteren zich op een passende basisschool wanneer...

Lees meer

Particuliere of reguliere basisschool: de verschillen op een rijtje

Nederland biedt verschillende type onderwijs aan. Zo kennen we scholen...

Lees meer

Wanneer je het niet eens bent met het schooladvies voor je kind

De meeste scholen geven een pre-schooladvies vanaf groep 7. Zo...

Lees meer

De magie van de kleuterperiode: spelend leren en groeien!

Het begin van de basisschool – een mijlpaal die zowel...

Lees meer

Verschillende soorten onderwijs in Nederland

Als je kind 4 jaar wordt, mag hij naar school....

Lees meer