MILS test
Door het gebruik van de MILS (Meervoudige Intelligentie Leervoorkeuren), wordt duidelijk dat dit absoluut niet het geval is. De MILS is een leervoorkeurenonderzoek wat het kind in staat stelt te achterhalen op welke manier hij of zij het snelst en meest effectief leert. Het is ontwikkeld door Bureau van Bodegom en onderzoekt zes leerdimensies: woordslim, stappen denken, bewegen, luisterslim, beeldslim en samen leren. Per dimensie bekijken we in hoeverre deze voor de leerling een voorwaarde voor leren is en op welke manier er gebruik van kan worden gemaakt. Het mooie is dat de leerling zijn sterke kanten leert kennen en ook passende leerstrategieën aangeboden krijgt om deze effectief in te zetten. Mogelijke aandachtspunten kunnen daardoor ook vaak op deze wijze gecompenseerd worden. Tevens kijken we samen zowel naar de klas als de thuiswerksituatie en bepalen we hoe de leerstrategieën ook daar toegepast kunnen worden. Het gevolg is meer zelfkennis, zelfvertrouwen en daardoor vaak ook betere schoolresultaten.